Het zoveelste verslag - Reisverslag uit Harlan, Verenigde Staten van Hannah Jacobs - WaarBenJij.nu Het zoveelste verslag - Reisverslag uit Harlan, Verenigde Staten van Hannah Jacobs - WaarBenJij.nu

Het zoveelste verslag

Blijf op de hoogte en volg Hannah

13 Januari 2014 | Verenigde Staten, Harlan

Happy New Year! Ja, ik ben weer ontzettend laat, maar beter laat dan nooit.
De kerstvakantie is alweer een weekje voorbij, maar laat ik er toch nog maar wat over vertellen:
Ergens tussen kerst en oud & nieuw ben ik met een hele groep gaan schaatsen. Dat was erg gezellig en als Nederlander schaatste ik wel een stukje beter dan de Amerikanen. Schaatsen op natuurijs doen ze hier namelijk niet. Niet dat er zoveel natuurijs te vinden is, zonder sloten, grachten en meren...
Oud en nieuw stelt hier echt helemaal niets voor. Geen vuurwerk te bekennen. Dat is toch wel anders dan in Nederland. Ik begon het Nederlandse nieuwjaar samen met Carlijn en Robin via skype. We zongen samen mee met Bohemian Rhapsody en telden daarna af. Zo waren Carlijn en ik toch nog samen zoals altijd. Het was wel raar hoor, om daarna gewoon aan tafel te zitten eten.
's Avonds ging ik naar een vriendin, waar ook zo'n 20 anderen kwamen. We speelden wat spelletjes op de Wii, kletsten en keken naar de Ball Drop in New York toen het 11 uur was. Iets voor 12 uur telden we af, riepen we 'Happy New Year!' en dat was het dan. Ik had zonder vuurwerk echt niet het gevoel dat het nieuwe jaar begonnen was. Ik lag ook gewoon om half 2 al in bed. Het was gezellig, maar kon echt niet op tegen het Nederlandse oud en nieuw.
De volgende dag moest ik vroeg op om mijn gastzus naar het vliegveld te brengen. Het sneeuwde best hard, dus alles wat we vanuit de auto zagen was wit. De weg was zelfs niet te zien. Nu is Amber, mijn gastzus, in Mexico en over vijf weken gaat ze naar Boston, waar ze dan nog een ruim jaar zal blijven. Die zie ik dus niet meer voor mijn vertrek.
's Avonds ging ik met een vriendin en haar vriend sleeën en snowboarden. Erg leuk, maar ook erg koud met -19 graden. Natuurlijk ook sneeuwengelen gemaakt en tegelijkertijd naar de sterren gekeken. De hemel hier is vaak ontzettend helder en dan is sterren kijken heel leuk.
Maandag had ik nog vrij, omdat het te koud was om naar school te gaan. (-38 graden gevoelstemperatuur). Dinsdag was dan de eerste dag na de vakantie. Ik heb dit semester veel leukere vakken en klassen. Mijn rooster nu is: geschiedenis, PE (gym), Ceramics & 3D-design (soort kunst), sociology, Spaans, study hall (huiswerkuur), Engels en nog een study hall totdat het Track seizoen begint.
Aanstaande donderdag is mijn verjaardag en dat is wel raar zo ver van huis. Eerlijk gezegd heb ik ook nog niet het gevoel dat het bijna is, dus ik zie wel hoe het gaat worden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Harlan

Hannah

Volg hier al mijn belevenissen van mijn high school year in Amerika.

Actief sinds 17 Juli 2013
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 6653

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2013 - 07 Juni 2014

High School Year

Landen bezocht: