Big Apple - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Hannah Jacobs - WaarBenJij.nu Big Apple - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Hannah Jacobs - WaarBenJij.nu

Big Apple

Door: Hannah

Blijf op de hoogte en volg Hannah

13 Augustus 2013 | Verenigde Staten, New York

Het lijkt al zolang geleden, maar afgelopen woensdag was het dan echt het moment van afscheid. Met mijn ouders, broertjes, Carlijn, Anouk, Femke, Nanou en Okke was ik naar Schiphol gekomen. Na wat gedronken te hebben was het tijd voor het afscheid, wat zonder te huilen lukte. Pas toen ik door de douane heen was kreeg ik het zwaar. Toch heb ik mijn tranen in kunnen houden tot Lobke met vochtige ogen op me af kwam en ik haar omhelsde. Toen liepen de tranen ook over mijn wangen.

Na een lange vliegreis kwamen we in New York aan, waar ik ontzettend veel over zou kunnen vertellen. Om dit bericht niet te lang te maken, zal ik het kort samenvatten.

Donderdagochtend begonnen we in Central Park, daarna gingen we naar het Rockerfeller Center om van een uitzicht over New York te genieten. Bij Madison Square Garden kregen we vrije tijd om te shoppen. 's Avonds gingen we naar Times Square, wat er ontzettend vet uitziet in het donker.

Vrijdag gingen we naar het Battery Park, waar een monument staat voor omgekomen soldaten. Daarna met de boot naar het Liberty Island gevaren en het vrijheidsbeeld gezien. Met de subway zijn we richting het 9/11 Memorial gegaan, wat behoorlijk indrukwekkend was. In de avond zijn we naar Brooklyn Heights geweest, een punt vanwaar je de skyline van New York ziet. In het donker met al die lichtjes is het echt prachtig.

Zaterdag was de laatste dag. 's Ochtends kregen we tijd om te shoppen op 5th Street en Times Square en 's middags zijn we naar de High Lines gegaan, waar we even gewandeld hebben en daarna hebben we een cupcake gegeten bij Magnolia's Bakery. Als laatste nog even geshopt in Soho en toen was de New York trip alweer voorbij.

(Ik zal later proberen foto's toe te voegen, maar daar heb ik nu geen zin in)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Hannah

Volg hier al mijn belevenissen van mijn high school year in Amerika.

Actief sinds 17 Juli 2013
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 6670

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2013 - 07 Juni 2014

High School Year

Landen bezocht: