First week - Reisverslag uit Harlan, Verenigde Staten van Hannah Jacobs - WaarBenJij.nu First week - Reisverslag uit Harlan, Verenigde Staten van Hannah Jacobs - WaarBenJij.nu

First week

Blijf op de hoogte en volg Hannah

20 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Harlan

De eerste week in Iowa is voorbij. Het voelt echter veel langer, omdat ik bijna altijd iets te doen heb. Afgelopen zondag liep ik een beetje verloren over het vliegveld van Ohama, omdat niet alles duidelijk aangegeven was, toen ik opeens mijn gastgezin zag staan met een poster met mijn naam erop. Ik was niet eens zenuwachtig voor de ontmoeting, het ging allemaal vanzelf. Met Mindy, Bailey, Emma en Evelyn gingen we naar een mall in Ohama, zodat Evelyn en Emma nieuwe kleren voor school hadden. Zo’n mall is behoorlijk groot. Winkels als Abercrombie en Hollister zijn daar ook hartstikke normaal blijkbaar. Ook ben ik naar een Walmart geweest. Omdat we er maar even waren, heb ik er eigenlijk niets van gezien, maar die winkel is echt reusachtig!
Het huis ligt echt in the middle of nowhere, maar wel met een mooie omgeving. Het landschap is hier heel heuvelachtig en dus een stuk anders dan het Nederlandse landschap. Zondagmiddag kreeg ik het wel even moeilijk en had ik veel heimwee, maar gelukkig is Mindy heel aardig en troostte ze me.
Maandag heeft Bailey me een korte rondleiding door de school gegeven en daarna zijn we met z’n vijfen in het park gaan picknicken. Na de lunch moesten we weer richting de school, dit keer om Emma’s laptop op te halen.
Op de weg naar huis haalden we Bailey’s vriendin op en daarna hebben we in de basement rondgehangen.
‘s Avonds gingen we weer naar school, dit keer voor High School orientation. Omdat dit eigenlijk voor de freshmen was, was ik een van de oudsten. Na nog meer mensen opgepikt te hebben, gingen we naar huis. Terwijl Bryce een bonfire hield met zijn vrienden, lagen wij op het dak naar de sterren te kijken. Op dat moment voelde ik me eindelijk thuis.
Dinsdag heb ik helemaal niets gedaan, omdat ik nog steeds doodmoe was van de jetlag en alle nieuwe indrukken. Ik had ook eindelijk de kans om met Okke te facetimen, dus heb ik twee uur lang met hem gepraat. Hoewel dat juist afgeraden wordt in verband met heimwee, voelde ik me na die twee uur een stuk beter.
Woensdag was mijn eerste schooldag. Ik was ontzettend zenuwachtig! Met de schoolbus reden we naar school, wat echt een oneindig lange weg is. Eenmaal op school aangekomen, bleek dat ik nog geen rooster had, aangezien mijn gegevens nog niet op de computer waren ingevuld. De eerste drie uur spendeerde ik dus in het kantoor van de counselor, niet echt wat ik me had voorgesteld bij de eerste dag. Het vierde uur hadden we een Junior Meeting, waarbij ik me moest voorstellen als nieuwe leerling. Aangezien ik een exchange student ben, moest ik dat eerst in het Nederlands doen en daarna pas ik het Engels. Nou, dan word je raar aagekeken!
Het 5e uur kon ik eindelijk lessen volgen, omdat ik mijn rooster nu had. Iedere dag heb je precies dezelfde vakken, wat wel makkelijk is. Ik heb government, studyhall, Engels, art, Spaans en Frans.
Donderdag had ik eindelijk mijn eerste echte dag. Frans en Spaans zijn tot nu toe mijn favoriete vakken en Government vind ik verschrikkelijk. Ik snap er echt helemaal niets van. Na school hadden we foto’s voor het cross country team en daarna een korte training. We moesten ongeveer 20 minuten hardlopen. Iedereen in het team is heel aardig en ik vond de training heel leuk.
Vrijdag kwam ik met moeite mijn bed uit. Het was een normale schooldag, maar aangezien de cross country training om 6 uur ‘s ochtends al was en ik niet gebracht kon worden, had ik ‘s middags geen training. Ze hebben hier trouwens wel echt zo’n gymzaal met tribunes, net als in High School Musical. Ook de lunches zijn echt met een dienblad, pretty cool!
‘s Avonds ben ik met Bryce en twee vrienden van hem naar de bioscoop geweest en heb Red 2 gezien. Aangezien het een actiefilm is, was het niet echt iets voor mij, maar op zich was de films wel okay. Wel viel ik bijna in slap, omdat ik echt uitgeput was.
Dit weekend had ik wel weer veel last van heimwee, maar dat moet ik gewoon accepteren, want dan gaat het daarna weer beter. Zaterdag zijn we naar een indoor trampoline plaats geweest, waar we trampoline trefbal gespeeld hebben. 's Avonds hebben Bailey en ik hardgelopen.
Gisterochtend ben ik mee naar de kerk geweest, wat echt niets voor mij is. Gelukkig was het maar een uurtje. Verder heb ik P.S. I Love You met Bailey gekeken en daarna ben ik een half uurtje gaan hardlopen. Dat is trouwens echt niet te doen met de heuvels hier, al helemaal niet als het 25 graden is. Ik wandel de heuvels op en ren naar beneden, wat al vermoeiend genoeg is.

I'll keep you updated!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Harlan

Hannah

Volg hier al mijn belevenissen van mijn high school year in Amerika.

Actief sinds 17 Juli 2013
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 6671

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2013 - 07 Juni 2014

High School Year

Landen bezocht: